Födda 2019-02-21
4 hanar & 3 tikar
Vi hoppas att denna kombination ska ge en väldigt stark mentalitet, arbetsvilliga, sunda hundar och en bra extriör.

fredag 3 maj 2019

tiden går fort...

Här kommer först lite bilder på de små när de var 9 veckor och längre ner kommer 10-veckors bilder.


Bosse leker med bollen.

Syskonkärlek... Bosse och Bavaria

Bavaria 9 veckor

Huvudbild Bavaria

Beck's 9 veckor

Huvudbild Beck's

Bosse 9 veckor

Huvudbild Bosse

Bavaria 10 veckor

Huvudbild Bavaria

Beck's 10 veckor

Huvudbild Beck's

Bosse 10 veckor

Huvudbild Bosse

Jag upplever att alla 3 fick väldigt hängande ögonlock på 10-veckorsbilderna. Lite mer än vad de har...

Annars tränar vi en del på att gå i koppel. I onsdags så var de med på brukshundklubben och efter avslutad tävling fick de komma fram och umgås med lite människor och även ett nytt hundmöte blev det.
Idag var jag på kursdag 2 av 2 och de små fick följa på brukshundklubben igen. Inte helt enkelt att gå i koppel med tre bebisar som inte kan gå i koppel samtidigt... ha ha ha... Men det blev en riktigt bra och social dag för de små, med många nya äventyr (och en hel del väntan).
Att försöka få tre stycken rumsrena är inte helt enkelt, men jag jobbar på och gör mitt bästa. 

Min tanke nu är att få till mer koppelgående och att träna lite inkallning med varje valp. Jag ska också se om jag kan lära dem sitt :-)

OCH jättekul att höra att det går bra med Bellman! Jag blir så glad över kommentarer och rapporter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar