Födda 2019-02-21
4 hanar & 3 tikar
Vi hoppas att denna kombination ska ge en väldigt stark mentalitet, arbetsvilliga, sunda hundar och en bra extriör.

måndag 13 maj 2019

kurs :-)

Valparna växer så det knakar.
Jag ska försöka hinna ladda upp lite nya bilder på dem.


1 hane är fortfarande kvar för försäljning. Beck's heter han och han lyssnar och kommer när man ropar Beckis.


1 tik ska till fodervärd eller ut på halvfoder.
Hon ska till någon som är tävlingsintresserad och som inte bor allt för långt bort. Hon heter Bavaria och kommer när man ropar "Bavvan" och ibland om man ropar Bavaria ;-).


Beckis fick börja på valpkurs i torsdags. Han skötte sig fint och kom på inkallning, fast det inte var jag som ropade på honom. Jag tror att det är nyttigt att få gå på lite kurs och komma ut och titta på andra hundar.
Tyvärr har jag inte förare till någon av de andra, annars hade de också fått kursat!


På kursen gick vi bland annat igenom omvänt lockande, som ska bli en vänta-övning (jag är instruktör).


Igår så körde jag ett kurspass med alla valparna där hemma. Och vad väl det märktes att Beckis varit på kurs och fått träna lite innan :-). Ett par pass till och jag tror att det omvända lockandet kommer att sitta hos dem alla.
Den inkallningsövning som jag gjorde fungerade toppen på alla tre och vi började också liiite med denna veckas kursuppgift, grunder för att gå fint i koppel.
När jag börjar med det så börjar jag med att gå baklänges och hunden ska då följa mig och hålla kontakt. Från början så måste man vara snabb att belöna! Nu har ju valparna blivit otroligt följsamma sen jag började träna dem, så denna övning var ganska enkel, i alla fall hemma på gräsmattan... ha ha ha!


Alla tre sitter nu när jag ska ställa ner matkopparna, dock slänger de sig över koppen nästan innan den hinner landa, men de hoppar inte längre efter den. Sakta men säkert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar