Födda 2019-02-21
4 hanar & 3 tikar
Vi hoppas att denna kombination ska ge en väldigt stark mentalitet, arbetsvilliga, sunda hundar och en bra extriör.

torsdag 18 april 2019

Besiktade

Igår packade jag in ligan i bilen och så åkte vi och hälsade på hos veterinären.

Det gick väldigt bra att åka bil. Nå fick alla sitta tillsammans och de hade mamma inom synhåll. Så fort vi började rulla ner för backen så sov alla lugnt och fint. De var också väldigt lugna och fina i sin väntan på sin tur hos veterinären och jag kunde med lätthet plocka ut den valp som stod på tur.
Så skönt!

Vi hade nästan bara kryss i UA-rutorna på protokollet.
En tik har ett mycket litet navelbråck, men annars såg allt bra ut!

Det är också otroligt intressant att se dem när de kommer in till veterinären. Jag tar in dem en och en, så de blir ju lite mer utsatta än när de är tillsammans.

Ingen tyckte det var så obehagligt att de ville dra därifrån. De såg trygga och stabila ut. Sen var de olika mycket framåt och om man bortser från en valp så var det nog som jag trodde :-).
Gladast var nog Blonde Sonja och Bavaria. Deras svansar viftade precis hela tiden.

Det ska bli otroligt spännande att följa gänget framgenom!

Just nu finns det 2 valpar kvar, 1 hane och 1 tik.
Tiken ska definitivt till ett aktivt hem. Till någon som vill både ställa ut och som kanske kan tänka sig att träna jakt eller något annat. Om rätt person dyker upp så kan jag tänka mig ett halv-foderavtal på henne.



Man blir törstig av att åka bil!
Sonja rakt fram och "Bosse" (Budweiser) till vänster.

Skönt när polarna fått kliva av... Lite mer plats ;-)
Bernard och Rosé


Bellman sträcker ut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar