Födda 2019-02-21
4 hanar & 3 tikar
Vi hoppas att denna kombination ska ge en väldigt stark mentalitet, arbetsvilliga, sunda hundar och en bra extriör.

torsdag 23 maj 2019

en liten uppdatering...

Det börjar trilla in lite rapporteringar om att bebisarna har varit och vaccinerat sig. Och även de tre som är kvar här hemma fick en tur till veterinären i tisdags.
Veterinären bjöd på godis medan de fick sin spruta och ingen av dem kände något stick. Bavaria var som vanligt precis som en bebis och var bara tvungen att putta ner sitt godis på golvet för att någon skulle hämta det, så gör hon med ben där hemma också, släpper det utanför grinden så någon måste plocka upp det.
Bosse var först in och han fick ju två sprutor. Så, nu har han även rabiesvaccination och allt är klart för avresa till Tyskland. Ja, hans exportstamtavla kom tidigare i fredags :-).
Och när han kom in och veterinär och assistent pratade med honom så blev han så lycklig att han kissade på sig :-). Sötnöten!
Det är otroligt härligt att se hur positiva och glada dessa tokar är! Jag hoppas att de alla är lika glada!
Nu ser jag dem ju sällan en och en, det blir mest hos veterinären. Jag måste verkligen bli bättre på det här!


Ja, eftersom vi hade vaccination på förmiddagen så fick de ju följa mig på jobbet och sitta i bilen. Normalt, om jag måste ha någon hund med mig så backar jag in så de inte behöver ha folk som går förbi... nu står jag längst bort på parkeringen, men det finns ju en del som tar en promenad på rasten och lunchen... Nu är det en massa skator som är och röjer vid min bil (hela backspegeln var nerbajsad för någon dag sen) och då vill jag inte ha dem mot granarna. Skator är så hemska med att retas...
Så, nu satt de och tittade på alla som gick förbi... och kanse var det en och annan som stannade och hälsade också, vad vet jag...
Nu var det dessutom otroligt varmt, så jag var lite orolig, men rutorna nere och luckan öppen, finns inte så mycket mer att göra. Och självklart hade de en vattenkopp!! Som de badade i och hällde ut... ha ha ha... Nonspill ;-), men inte för clumbervalpar!
 Så kom en arbetskompis in och sa att brandbilen och en polisbil stod bakom min bil... tror ni jag fick panik!? Nu höll de på med någon bil längre bort på parkeringen, men jag blev ganska orolig där ett tag...
På eftermiddagen sen så fick de även en egenpromenad i skogen. Inget långt, men de fick gå lite lös, klättra lite utanför stigen och så hittade de en dummy där i skogen. Både Bosse och Boris har lätt för att plocka upp saker och bära dem. Bavaria är lite sämre och om hon plockar upp så går hon gärna en egen väg. Annars tycker jag att hon blivit mer... hur ska jag säga... hon har bättre koll på mig nu när vi knatar omkring och går inte lika långt.


Jag kan berätta att de gjorde kväll tidigt i tisdags, ha ha ha...


Boris då, ja, Beckis har fått en matte och ska flytta dagen efter Bosse åker. Och han har därför fått ett nytt namn och bara vi kommer ihåg vad han heter så ska det nog gå snabbt för honom att lära sig det (och det går bättre och bättre).


Så nu finns bara Bavaria kvar. Jag skulle helst vilja ha ut henne på foder eller halvfoder, men endast till rätt person och rätt person kan också få köpa henne...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar