Födda 2019-02-21
4 hanar & 3 tikar
Vi hoppas att denna kombination ska ge en väldigt stark mentalitet, arbetsvilliga, sunda hundar och en bra extriör.

söndag 24 mars 2019

4 veckor

Det har varit en rätt kaotisk vecka, där mamma Allis har varit dålig i magen i drygt en vecka och inte får behålla särskilt mycket av det hon får att äta och jag har varit rätt orolig för diandet.
Nu är ju valparna större och det ska ju gå att lösa ändå, men en dålig mage gör ju mycket dålig nattsömn för mig och det påverkar det mesta.
Allis är rätt tunn och det gör mig också orolig. Jag gissar att hennes mage inte klarar att städa efter valparna, så jag försöker ligga steget före hela tiden och det går ju lättare och lättare ju större valparna blir.

På onsdagen blev en av valparna sjuk. Han ville bara sova, inte äta och låg mest o gnydde. Efter mycket om och men lyckades jag få i honom lite vatten och så småningom lite ersättning. Jag pratade med veterinären, försökte mata, avvaktade, försökte få honom att dia och plötsligt så släppte det något och han sög liite liite...  På natten var jag upp titt som tätt och såg till att han sög, eller så gav jag honom ersättning.
På morgonen så sög han själv, letade tutten om han tappade den, men orkade inte särskilt länge. Han var fortfarande väldigt slö.
Jag åkte hem tidigare från jobbet och gissa lättnaden när han klev upp på benen och gick omkring när jag kom hem OCH han var sugen på mat... :-)

Här kommer lite bilder från veckan :-)

Söt när hon sover också...

Busigt värre...



Man kan bli lite trött av det här säger den lilla killen...


Och den vitaste hanen, han har somnat... Underbar stil!


Mer bus!


Söööt!!


Och så blir man lite trött...


På rad!
Valparna har nu flyttat ner till nedervåningen under dagarna och nu är det fritt fram att titta förbi...


Utslagen!


En vaken och försöker få fart på brorsan...


Här var hon trött och väldigt less på brorsan...


Tillsist gav han upp med att bita henne och kröp ner för att sova en lur tillsamman med henne :-)


Röra!


Valp 1, hane (han som var sjuk)


Valp 2, tik


Valp 3, tik


Valp 4, hane


Valp 5, hane (ville inte vara med på bild!)


Valp 6, tik


Valp 7, hane



Valparnas namn är nu klara:
Clurotts Bernard
Clurotts Budweiser
Clurotts Beck's
Clurotts Bellman
Clurotts Bière de Rosé
Clurotts Bavaria
Clurotts Blonde Sonja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar